same shit but.....

Hur många gånger har man inte sagt ”fy fan för Gävle” eller ”Typiskt Gävle”!?
Eller vänta..... ”Det är som vanligt i den här jävla staden” ” finns inget att göra i den här staden”

Det finns garanterat fler kommentarer än detta. Men det här här nog det som mest kommit ur mig.
Uppsala! Jag har just konstaterat att det inte spelar någon som helst roll var i helvete man bor. Det finns nämligen likadana typer av människor var vi än kommer. Mer eller mindre likadana ställen att äta mat på, likadana badställen, caféer och så vidare. Till och med har vi likadana grupperingar. Men grupperingarna tänker jag inte gå in på.....För djupt vatten! Kom ihåg att inte fråga mig något om detta när jag druckit någon öl :)

Konstaterandet....
Vi har gänget som hänger utanför Mc Donalds. Hela dagar och nätter!
Går man in på Glitter i Gävle finner man likadana örhängen på höger sida i butiken som man finner i Uppsala på höger sida i butiken. Sedan har man de ensamstående mammaorna på stan som mer ser ut som dragqueens....och hejdlöst letar nya potentiella pappor till sina barn. Listan kan göras så lång....

Man gör likadana saker här som där. Man har sitt lilla häng i en soffa på något nice café..
Man går sin runda på stan för att pejla läget. Vi har några enstaka typer i röda chinos som går runt på stan, helst uppvikta med ett par blå loafers till. Får ju inte glömma att det står Polo på skorna.

Sedan har vi ju dom tjejer som kör ”fredags rutinen” 1, Morgon promenaden i någon härlig rosa sportig outfit. 2, Går förbi solariet. 3, Springer hem för att se så hurtig ut som möjligt. 4, Äter en skål med vatten melon. 5, Gör en total ”makeover” för att se okej ut. 6, Lunchar på stan för att orka med shoppingen. 7, Drar en repa på systemet. 8, Gina tricot. 9, Ser till att hon är hemma vid kl 16.00 för att var klar till 21.00 då det är dax för fest. Man Gör likadana saker här som där. Jobbar, går hem, äter, sover, skiter, man skäms för att man blev för onykter, har söndagsångest, funderar på om man skall åka utomlands, Fått böter för fel parkering,letar fjärrkontrollen till dumburken, flirtar, går på Ica och klurar på vad man ska äta, betalar räkningar och en jävla massa mer.

Så.... Jag kommer inte att klaga mer. Men jag kommer heller inte att flytta tillbaka till Gävle! Jag vill hellre sitta här, under korkeken och lukta på blommorna. Det finns nämligen en sak som Uppsala har...... som inte Gävle har...... Fler blommor :)
Im still alive!


Kommentarer
Postat av: Maria

:-) Vackert! /M

2010-08-06 @ 22:56:06
URL: http://gillisen.blogg.se/
Postat av: N E T T

hahaha gillart!!!!!

2010-08-23 @ 21:52:19
URL: http://annettek.blogg.se/
Postat av: elizabeth

blommor är fint:) kramis, hoppas du inte har glömt den 18 sept;) kl 17 oc att din kille också är välkommen

2010-09-05 @ 22:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0