God morgon!

God morgon!


Igår vet det en konstig men underbar dag på samma gång. Min chef var och hälsa de på oss i butiken och detta hade jag varit nervös för. Jag är alltid det och jag vet inte varför. Lite prestationsångest skulle jag tro. Hur som helst går det alltid bra så jag behöver inte vara nervös. Allt var bra och vi fick mycket goda nyheter. =)


När han gått hem fick jag plötsligt väldigt ont i halsen eller i svalget. Gick skit fort alltihopa och jag domnade bort i delar av ansiktet. Var till farbror doktorn som inte var någon farbror utan en ung pojke. Överdriver inte om jag säger att han var 26-27. Imponerande! Jag har sällen besökt läkare som varit så engagerad, Jag är inte ens skriven i Uppsala och var först det ett ställe som fungerade som akuten fast lite mindre, men där satt det kanske 30 st och väntade. Vidare till ett mindre sjukhus där man tog hand om mig på följande sett. En kö för akut sjuka och där sjuksyrran avgjorde hur sjuk man var och sedan leta rätt på en läkare. 5 minuter senare var jag inne hos läkaren och han hade redan fått info om vad som gällde. 100 frågor om allt för att säkerställa att jag skulle kunna andas, man stack mig överallt med en nål för att se vart jag hade känsel och inte. Jag har tyvärr varit hos alltför många läkare och man har missat väsentliga saker vid ganska många tillfällen. Jag får oftast en låda penicillin och ett "komihåg att dricka mycket vatten" sen inte så mycket mer.

Här gick man igenom allt och sedan gjorde man en uppföljning på morgonen. Ringde och kolla hur det var och hur det hade utvecklats. Läget är lite bättre och jag skall söka igen om det inte blir bättre. Hemma skulle man först ringt till HC för att få komma dit och sedan skickas vidare! Måte ju kosta mer ju? Jag kommer ihåg juni förra året då jag blev riktigt sjuk. Det är ett år sedan så det är väl dax nu då!


Bla bla ....nu sitter jag i soffan och äter frukost och bara njuter över att ha en soffa att sitta i! =)

Ska nog ut den sväng och se den här dela av Uppsala!

Hörs då!


Im still alive!




Kommentarer
Postat av: Anonym

de är nog en stress symtom sis, du mår nog bra snart! love you, saknar dig o kela här hemma!! :(

så tomt utan er nu :( / Lotta

2009-06-09 @ 10:49:54
Postat av: Doris

u go girl!!! stress visar sig på joooordens alla skumma sätt, ta detta som ett tecken, CHILLA!!!

2009-06-09 @ 11:35:18
Postat av: Weronika

Ja du gumman, i mina öron låter dt som stress iaf. Jag hoppas att du tar det LUGNT och gör saker som är bra för dej! Kram & Kärlek

2009-06-09 @ 23:03:31
URL: http://wirriga-wirpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0