Kontaktannons!

Igår var det en lugn kväll hemma i min soffa med min käre vän Sara. Denna var verkligen grislugn. Vi skulle ses vid hemköp för att införskaffa det viktigaste inför kvällen. Mjölk och Chips. Vi skulle kolla på någon skräckfilm och dricka rödvin och äta sådant man växer av. Men titt som tätt började vi prata om hur i helvete man ska bete sig för att finna en kille/ man/ pojke här i lilla Gävle. Inte för att vi kuskat runt men utbudet krymper hela tiden. Och varför?

Jag menar man vill ju inte ens titta åt det hållet där killen känner hela stan och vill helst inte samtala med någon eliten av eliten kille som jag bukar säga, ja ni fattar.

Och sedan har vi ju alla de här bra killarna..... antingen är dom upptagna, bögar eller så är dom helt enkelt inte intresserad. Det var jobbigt att vara själv först men sedan började det kännas skönt att göra vad man vill när man vill. Kommer ihåg min första tanke mina första 48 timmar som singel. Jag befann mig på Ikea och skulle köpa sådant som jag helt plötsligt inte hade. Stod där på lampavdelningen och skulle välja en taklampa, precis när jag tänkte fråga den här frågan som man ställer sin sambo, blir den här bra tror du? kom jag på att jag inte längre behövde fråga, jag köper vad jag vill för hur mycket jag vill. SKÖNT

Nästa grejj jag skulle göra var att ta mig till bocken för att ta inta alkohol med en vän en onsdag och upptäckte att jag inte behövde åka hem tidigt för att någon satt ensam. FANTASTISKT.

Men nu är det känns det inte ok längre. =( och sedan vi upptäckt detta med utbudet så ja ja då känns det ju dött.

Kom på den briljanta iden om kontaktannons när jag stod på jobbet idag.

När jag blev singel fick jag en bok av mina vänner som heter Uppdraget singel. Himla roligt tyckte jag. Den innehåller bara galna uppdrag jag måste gör och jag hade bara tre månader på mig. Kanske gjort tre av 100.Oki det finns ett uppdrag där jag ska skriva en kontaktannons så jag antar att det är dags för annars kommer det att sluta illa för mig och inte bara för mig. Man blir ju inte yngre direkt. Aha skratta ni men jag kolla området runt ögonen varje dag. Men än så länge syns inte rynkorna till. Men jag ser för jäkla trött ut och det är väl dett som kommer först antar jag, och sen rynkorna och resten.


Skrattar gör jag med!


Kommentarer
Postat av: Bella

rynkor? haha lung nu, du har bara 20 ;)

men det där med kontaktannons är ju lite intressant, bara det inte låter despirat haha Älskar dig sis<3

2008-06-29 @ 19:59:53
Postat av: Sverka

Bra inlägg! Kände igen mig själv, jag har haft samma aha!-upplevelse på Ikea jag också.



För övrigt; Vi bra killar som inte är upptagna eller bögar finns också, vi är bara lite mer sällsynta... Jag undrar däremot var de bra och inte upptagna tjejerna håller hus.



2008-06-29 @ 20:48:46
URL: http://sverka.blogg.se/
Postat av: lilljojjo

LOTTA: Jag har kanske en eller två om man titta noga. hur gör skriver men då om man inte ska låta desperat! Jag kan ju tycka att det är det sista försöket och då blir det ju desperat! puss på da tjejen.





Sverka: Kanske är vi också sällsynta! Skönt att jag inte är ensam i denna otroliga aha-upplevelse men visst kändes väl ganska bra ivarje fall? Och tacke snälla. Jojjo

2008-06-30 @ 00:23:21
URL: http://lilljojjo.blogg.se/
Postat av: Sverka

Det låter ju inte alls bra om ni också är sällsynta tycker jag...



Aha-upplevelsen var faktiskt riktigt skön. För mig var det en enkel matta som stod för uppenbarelsen att jag inte behövde bry mig om någon annans åsikt. Tragiskt men sant.

2008-06-30 @ 22:49:23
URL: http://sverka.blogg.se/
Postat av: jojjo

Sverka: Men vart hittar man de sällsynta killarna?

2008-07-01 @ 21:37:48
Postat av: Sverka

Ett grundtips är att inte leta på följande ställen:

Bridgeklubbar

Frimärkssamlarklubbar

Fängelser



Där brukar det mesta hänga defekta killar.



Egentligen vet jag inte så noga, vi finns nog lite överallt skulle jag tro, man måste bara upptäcka oss.

2008-07-01 @ 22:44:10
URL: http://sverka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0