Ett förvirrande telefonsamtal idag.

Jo dagen började med ett jädra läskigt samtal från en läkare på Södertull hälsocentral.

Läkaren berättade för mig att jag vid en tidpunkt hade lämnat blodprov på akuten när jag varit sjuk. Detta var för ca 2 veckor sedan. Hon talade om för mig att man skickat ett brev därifrån , att man ville att jag skulle lämnat nya prover för att det såg lite konstigt ut. Detta var vad man sa till mig i telefon...... konstigt... det kan ju innebära vad som helst ju...

Ja ni kan ju tänka er hur det snurra i huvudet på mig. Allt i sjukdomar liksom radades upp för mig i skallen. Hursomhelst så ville läkaren i fråga att jag skulle komma på en gång för att man skulle kunna skicka dessa prover snarast och sedan få svaren på eftermiddagen. Ja menar så snabbt brukar det ju aldrig gå annars. Så jag åket dit för ge dessa en massa blod och nåt sockertest. när detta var sagt och gjort så drog jag till jobbet. Det var svårt att jobba för man gick bara runt och vänta på ett nytt samtal från läkaren. Timmarna gick och kvart över fyra ringde telefonen och rösten talade mycket lugnt om att det inte alls var någon fara med mig men att man vill att jag skulle komma en gång till i Juli. Och jag frågade om det var nödvändigt om det inte var något fel på mig?

Ja jag kunde ju vara allergisk mot nötter och detta kunde man inte se före en sex veckor efter det att man blivit frisk. När vi lagt på så blev jag lite arg. Hur kan man ringa och uttrycka sig så.   "ja det såg lite konstigt ut på blodproverna! Vi vill att du kommer hit i dag och lämnar nya"  Det får ju vem som helst att tro att det är något fel ju... skit dag! Onödigt får man väl ändå säga!


Jag jobbar ju en del. Jag har tre jobb! Är det normalt? Det går ju inte att få ett jobb på 40 timmar i veckan. Men jag har ett jobb som man så här på sommarn inte har så mycket att göra. Det handlar mest om att aktivera ungdomar. Eller bara finnas till om man vill prata ur sig lite. Men en dag som denna när det inte finns en person här vad gör man då?

Älskar mitt jobb! Men frågan är varför vill inte ungdomarna vara här!? Vad gör dom om de inte är här? För några år sedan var det alltid en massa folk här men det har avtagit ganska mycket. Vad är det för skillnad nu? Ja menar har barn och ungdomar bätter kontakt i hemmet? Finns det mer pengar idag än när jag var lite, kan fler familjer åka på semester nu än då?

Man kan ju fundera på detta hur länge som helst!


Mina två systrar och Jesper var hemma hos mig i går och kolla film. En av mina systrar klia mig lite på handen så där skönt ni vet. Då kände jag att det var fan i mig länge sedan någon i huvudtaget tog i mig..... kommer det att vara så här nu... kommer jag att bli en sån där bekväm människa som gärna vill vara själv för att det är bekvämast så? Nej det vill jag ju inte men det känns så lätt liksom, att bli så bekväm. Man gör vad man vill när man vill.=)

Hjälp mig


Det här med skvaller fröken Nöjd det kommer! =) vänta du bara!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0